سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یاس و آفتابگردونش
 
آخرین مطالب
لینک دوستان

جاتون خالی 5 شنبه ی گذشته با پدرم و یاس رفتیم جلسه ی ماهانه ی موعود که اینبار با عنوان "مسیر راه" برگزار شد.

در خلال جلسه همه ش به خودم میگفتم که ای کاش همه ی دوستانم تو این جلسه بودند... ما یه بار با چند تا از دوستان وبلاگی یه قرارمون تو جلسه ی موعود بود ولی اون جلسه خیلی تخصصی بود و جذابیت عمومی زیادی نداشت، ولی بعضی از جلسات واقعا عالی هستند و دلم میخواد به گوش همه ی مسلمان ها برسه.... مثل جلسه ای که در مورد راست و دروغ بودن وقایعی که ادعا میکنن در سال 2012 قراره اتفاق بیوفتن و تحلیل فیلمی که در این رابطه ساختن بودن بود، یا جلسه ی بسیار محشری که توسط استاد رائفی پور در مورد فراماسونری و فرقه های آخر الزمان و کلا فرقه های نو ظهور بحث شد...

تو این جلسه ی آخر دو سه تا نکته بود که واقعا خیلی تحت تاثیرشون قرار گرفتم و همه ی مجلس به نوعی تحت اثرش یا اشک میریختن و یا غرق مطالب شده بودند...

کلیت موضوع وقایعی بودند که پیش از ظهور محقق میشن. البته مقداریش که تکراری بود و دوستانی که مطالعات مهدوی دارند به احتمال زیاد کم و بیش اطلاعات خوبی درباره شون دارن. اما نکات تازه ای هم داشت. حالا اون چند موردی که برام جالب بودو براتون میگم.

 

اولین نکته در مورد صیحه ی آسمانی بود که همه مون ازش اطلاع داریم. اما جالب اینجا بود که ائمه ی اطهار احادیثی رو در این باره فرمودند که من شخصا تا حالا نشنیده بودم یا توجه نکرده بودم بهشون و در این مورد بودند که چطور خودمون رو از تبعات این صیحه در امان بداریم...

توی احادیث بود که چندین هزار نفر (عدد دقیق رو میتونید سرچ کنید) در اثر شنیدن صیحه کر و لال میشن و ... اینقدر که این صیحه شدیده! و در احادیث آمده که در اون هنگام در خونه برید، پناه بگیرید و مجاری و راههای نفوذ خونه رو مسدود کنید و گوش هاتون رو بگیرید و سجده کنید و بگید:

 سبحان القدوس سبحان القدوس ربنا القدوس

 

نکته ی دیگه ای که خیلی جالب بود برام یک کلیپ بود از یه فیلم غربی! موضوع این کلیپ یه جوان مسلمان امریکایی بود که استاد دانشگاه بود و با محبت و علاقه ی عجیبی به صاحب الزمان، در آرزوی این بود که یکی از اصحاب خاصه ی ایشان باشه.

اصل ماجرای کلیپ از جایی شروع شد که این استاد جوان مشغول تدریس در دانشگاه بود تا اینکه کلاس درس به پایان رسید و این جوان شیعه، مرد عربی رو در میون جمعیت دید و چون حضور چنان فردی در اون محل (یک دانشگاه غربی) و اون هم با لباس عربی کمی عجیب به نظر میرسید، اون رو دنبال میکنه و هر چه صداش میکنه اون شخص به راه خودش ادامه میده تا اینکه با ورودش به یکی از اتاق های دانشکده (که به نظرم اتاق شخصی اون استاد بود) ناپدید میشه، استاد جوان با ورود به اتاق با تلویزیون روشنی مواجه میشه که در حال پخش خبر مهمی بوده! خبر شهادت نفس زکیه!! و تلاطمی که در اثر این واقعه، در مسجدالحرام و عربستان سعودی و هم چنین در جای جای جهان به وجود اومده...!

قلبش به تپش می افته و دهانش خشک میشه و ناگهان با تلنگری (مثل یک ندا یا فراخوان) سرش تیر میکشه و از حال میره.... و اینجاست که به محضر آقا صاحب الزمان شرفیاب میشه :(((((((((((((((( (در کنار دیگر اصحاب خاصه ی ایشون...)

(بگذریم از نقدها و نقایص فیلم ولی صحنه های بسیار تاثیر گذاری رو تصویر کرده بودند که واقعا تلنگری برای ما مسلمون های شیعه بود، خیلی از کسانی که تو اون جلسه بودند و خیلی از مخاطبان این فیلم، شاید هیچ وقت صحنه ی به واقعیت پیوستن یکی از علائم حتمی ظهور آقا و پخش اخبار اون از طریق شبکه های تلویزیونی رو در ذهن مجسم نکرده بودند که این فیلم تلنگر و یادآوری خیلی خوبی برای ما بود که ظهور رو دور از خودمون تصور نکنیم! شاید یکی از همین روزها..."ان شا الله")

به قول استاد "شفیعی سروستانی" سخنران این نشست، مدیر مسئول موسسه ی مهدوی موعود و فعال عرصه ی مهدویت که به احتمال بسیار زیاد معرف حضورتون هستند و بارها شاهد سخنرانی های ایشون در تلویزیون هم بودید، ای کاش سینماگران ما، قدری به مفاهیم اصلی تشیع و به ویژه مساله ی بسیار مهم آخرالزمان، بیشتر و بسیار بیشتر بها بدن و شاهد روزی باشیم که به جای فیلم های بی محتوی و سبک! (ایشون پوپک و مش ماشا الله و قهوه ی تلخ رو مثال زدن اما مثال ها بسیارند! شاید بهتر باشه به جای شمارش فیلم های بی محتوی، کم محتوی و جلف سینما و تلویزیون اسلامی مون تعداد فیلم های با محتوی مونو حساب کنیم!!) ان شا الله زمانی فرا برسه که هنرمون در راستای پیشبرد و اعتلای مفاهیم اصیل اسلامی و اعتقاداتمون صرف بشه...

          

پ.ن: جا داره از فیلم بسیار خوب "ملک سلیمان" که این روزها شاید برای اولین بار شاهد چنین اثر پر تکنیک و با محتوی ای در سینمای کشورمون هستیم یاد کنم، در مورد این فیلم همین بس که بگم جناب آقای همسر مشکل پسند و منتقد ما!!! 3 بار این فیلم رو زیارت فرمودند!!! تازه برای 4 امین بار هم با یکی از دوستانشون قرار رفتنشو گذاشته بودن!! و باز هم اگر بودجه ی مالی تامین باشه! میرن و میبیننش!!!


[ شنبه 89/8/29 ] [ 11:37 عصر ] [ آفتابگردون ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

وقتی تو نیستی بلاتکلیفم مثل گل آفتابگردون در روزهای ابری...اللهم عجل لولیک الفرج...
موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 65
کل بازدیدها: 185672