• وبلاگ : ياس و آفتابگردونش
  • يادداشت : دو ماجرا
  • نظرات : 0 خصوصي ، 2 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    + ستاره (زوج شيعه) 
    سلام عزيزم.
    دلم هواتو کرده بود بعد از مدتها تصميم گرفتم بيام بهت سر بزنم.
    به نظرم رسيد اين نکته اي که در مورد آي وي اف و اصرار گفتي رو من هم نظر خودم رو بدم . که البته نظرم با شما کاملاً متفاوته.

    اينکه شما نوشتيد کسي که مراحل درمانش رو براي بچه دار شدن طي کنه اصرار به چيزي هست که خدا بهش راضي نيست!!!!!!!

    اصلاً اينطور نيست. خيلي از بيماريها چه نازايي چه خيلي از بيماريهاي ديگه ، شايد تا چندين سال قبل درمان نداشته ، اما الان درمان واسش هست و اگر کسي پيگيري نکنه خودش کاهلي کرده.

    مثلاً ساليان قبل مردم به علت ذات الريه ميمردن ، اما الان به راحتي درمان ميشه، اونوقت ما ميتونيم به کسي که داره دارو مصرف ميکنه تا عفونت ريه اش خوب بشه بگيم که که خواست خدا اين بوده که تو بميري اما تو با اصرار داري سعي ميکني که زنده بموني و رفتي دنبال درمان و حالا که زنده موندي ديگه هر بدي ديدي از چشم خودت ديدي!!!!!!!

    به نظر من اصلاً بحث اصرار کردن اين نيست. شايد اگر آدم تو مسير زندگيش براي رسيدن به خواسته اي کارهايي رو انجام بده که خدا راضي نيست و مراجع بگن از نظر شرعي مشکل داره و يا اينکه جزع و فزع فراوان و ناشکري و کفر و ... رو انجام بده اونوقت بشه گفت اصرار به چيزي که خدا راضي نيست.

    اما طي کردن معمولي مسير درمان ، دعا کردن به درگاه خدا (بدون ناشکري و جزع و فزع ) و البته راضي بودن به نتيجه اي رو که خدا رقم ميزنه، نميشه اسمش رو گذاشت اصرار.

    تلاش در مورد بچه دار شدن که شايد حتي بشه اسمش رو جهاد هم گذاشت (البته بستگي به نيت آدم ها داره). چون طبق روايت يا دستور مراجه يا... بچه دار شدن ثواب بيشماري داره و رضايت خدا رو به همراه داره.
    (البته اينها نظر من بود عزيزم ، خواستم نظرمو گفته باشم
    پاسخ

    سلام عزيزم. ممنون. حق با شماست، شايد يه مقدار منظورمو بد گفتم. بيشتر منظورم اين بود که از لا به لاي نوشته هاشون حس ميکردم هنوز با هم به تفاهم نرسيدن که ميخوان يه موجود بيگناه رو (اون هم به زور) وارد دنيا کنن... کل روند درمان بيماري و به خصوص ناباروري اگه قرار باشه زير سوال بره که اول از همه خودم بيکار ميشم! چون آي وي اف و موارد مرتبطش دقيقا در حيطه کاري و تحصيليمه. حالا بايد يه پست تبليغي هم بزنم براي کسب درآمد!!! :-) راستي نميتونم برات نظر بذارم اگه باز اومدي و دوست داشتي مطلب رمز دار "امر خبر" رو بخوني بگو چطوري بهت رمز بدم.
    خب حالا اينا برا چي جدا شده بودن؟!!!

    هيچ حلالي منفورتر از طلاق نيس... نميدونم تا چ حدي كارد ب استخون برسه طلاق خوبه ولي كلن خوب نيس... تجرد بعد از طلاق افتضاح تر از تجرد قبل از تاهله...

    آدرسشون چي بوده؟